Kontakt
 
Kontakt os
Åbningstider: 
Du kan kontakte Kundeservice mandag til torsdag fra 8:00-16:00 og fredag fra 08:00-15:30
Hovedkontor
Tlf.: 
59 57 03 30

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har et spørgsmål til vores produkter eller systemer.

Her finder du kontaktoplysninger:

Salg

Teknisk salg

Kundeservice

You are here

SAINT-GOBAIN INNOVATIONS KONKURRENCE 2011

27 September 2010

Nystartede virksomheder inviteres til partnerskab med global koncern

Saint-Gobain, der er international markedsleder inden for udvikling, produktion og distribution af materialer, inviterer nu nystartede virksomheder til innovations-konkurrence. 

Hovedpræmien er 25.000 euro, og der er to sidepræmier på hver 10.000 euro. Hertil kommer et eventuelt partnerskab med Saint-Gobain.

Formålet med konkurrencen, som holdes for tredje gang, er at belønne iværksættere for de mest innovative løsninger inden for byggeri, energi og miljø.

Konkurrencen gennemføres af NOVA External Venturing, en del af Saint-Gobain koncernen der arbejder med etablering af strategiske partnerskaber mellem koncernen og nystartede virksomheder. Alle, der opfylder følgende to kriterier, opfordres til at deltage:

  1. Aktiviteten skal involvere forskning, udviklingsarbejde eller kommercialisering af innovative produkter eller service inden for byggeri, energi og miljø (i forbindelse med byggeri) og

  2. Aktiviteten skal være etableret og registreret senest 1. juni i år.

NOVA udvælger 8-12 finalister efter tre kriterier: Innovativt indhold, kvaliteten af værdibidraget og potentiel synergi i samarbejdet med Saint-Gobain. Finalisterne vil blive bedt om at præsentere deres projekter tirsdag den 18. januar på Saint-Gobain’s stand på den internationale BAU messe i München. Dommerpanelet vil bestå af seniorledere i Saint-Gobain samt koncernens eksperter inden for byg-geri, energi og miljø. Deltagerne skal overbevise dommerne om kvaliteten af deres projekt, og at et potentielt partnerskab med Saint-Gobain vil være til gensidig fordel.

Vinderne kommer til at arbejde med NOVA teamet om at udforske mulighederne i et samarbejde med Saint-Gobain. Partnerskabet kan være teknologisk eller kommercielt, baseret på aftaler, og vil efter al sandsynlighed accelerere den nystartede virksomheds udvikling og vækst.

Tilmeldingen skal ske mellem 1. september og 15. oktober i år. Fra starten af september vil reglerne og deltagerskema kunne downloades på www.saint-gobain.com/en/nova

Feedback fra finalister i tidligere konkurrencer kan læses på http://www.saint-gobain.com/en/group/innovations-and-research/generating-external-contacts/nova/2011-competition.

Yderligere information findes på externalventuring@saint-gobain.com

Saint-Gobain og innovation 

Saint-Gobain, verdens førende virksomhed på bolig- og byggemarkederne, er aktiv i 64 lande og har flere end 190.000 ansatte. Gruppen udvikler, fremstiller og distribuerer byggematerialer. Den tilbyder innovative løsninger til udfordringer inden for vækst, energieffektvitet og miljøbeskyttelse. Innovation er en del af den overordnede strategi i Saint-Gobain. Koncernen innoverer blandt andet ved at arbejde tæt sammen med unge virksomheder. Sidste år blev der investeret 386 millioner euro i forskning og udvikling. 3.500 forskere af 37 nationaliteter arbejder på flere end 700 projekter. Ydermere blev der ansøgt om 388 patenter i 2009, og et ud af fem solgte produkter fra koncernens produktionsvirksomheder eksisterede ikke for fem år siden.

Saint-Gobain og nystartede virksomheder

  • NOVA kombinerer projekter fra innovative nystartede virksomheder med Saint-Gobains kommercielle muligheder for at forøge partnernes innovative kapacitet. NOVA udfylder dermed rollen som et unikt ”interface” for nystartede og hjælper med at udvikle og skabe forbindelser til alle gruppens aktiviteter.
  • 50 kandidater fra 11 nationaliteter deltog i 2009 konkurrencen.
  • Det resulterede i underskrivelse af fire partnerskaber. Hertil kommer, at to tidligere kandidater er ved at udvikle forretningsrelationer til Saint-Gobain.
  • Siden 2006 har NOVA indledt flere end 25 partnerskaber med nystartede virksomheder.

Nyhedsbrev fra Gyproc